|
Kijk mij eens, ik kan al bijna vliegen !...
[lees meer / klik hier]
|
|
Natuurlijk verleizen we bij het testen de veiligheid niet uit het oog. Dus helmen op !...
[lees meer / klik hier]
|
|
Gerard Seesing van Reiger supensions was de hele dag bij ons om de schokbrekers af te stellen voor het werk in Afrika....
[lees meer / klik hier]
|
|
Zaterdag 22 november was het een drukte van belang rond de garage van het Rally Team in Beerzerveld. Alle teamleden waren aanwezig en een van de Kia Sorento's en de Unimog stonden klaar voor de start....
[lees meer / klik hier]
|
|
Tijdens de KTM dag werd er weer driftig gesprongen, Bob tevreden want de schokbrekers en het onderstel hielden zich uitstekend. Wat een leuke dag en wat een belangstelling....
[lees meer / klik hier]
|
|
Bob had een glimlach van oor tot oor tijdens de eerste kennismaking in het zand. De schokbrekers deden hun werk zeer goed. Het onderstel en de schokbrekers zijn cruciaal in de endurosport vandaar de l...
[lees meer / klik hier]
|
|
De Mercedes Unimog wordt weer van stal gehaald om de service tijdens de komende Dakar rally te verzorgen. Het blijft een zeer aparte auto die berekend is op zijn taak....
[lees meer / klik hier]
|
|
Daar zitten de vier teamleden waarop alle ogen tijdens de Dakar 2004 zijn gericht. Ze zitten er nu wat ontspannen bij maar ik kan u verzekeren dat dit nog wel zal veranderen. Er is van deze foto een m...
[lees meer / klik hier]
|
|
De eerste zandkilometers zijn gemaakt op het circuit bij Europoort tijdens de Kia Sorento dag. De automatische versnellingsbak had het hier knap moeilijk mee. De keuze voor een handgeschakelde versnel...
[lees meer / klik hier]
|
|
De motorkap, de achterklep en de beide achterportieren worden in kevlar uitgevoerd. Ook hier is het gewicht de reden. Een motorkap weegt normaal 45 kilo en in kevlar slechts 4 kg. Dus wel de moeite wa...
[lees meer / klik hier]
|
|
Gezien de omstandigheden in Afrika is het noodzakelijk een etra grote radiateur te plaatsen met een groter koelvermogen. Ook worden er twee koelventilatoren geplaatst. De een zal inslaan bij 85 graden...
[lees meer / klik hier]
|
|
Hoewel er in principe niet zo heel veel aangepast gaat worden aan de motor kunnen we er zo wel makkelijk bij. De motorsteunen en ophanging van de versnellingsbak worden extra verzwaard. De standaard a...
[lees meer / klik hier]
|
|
De carrosserie wordt op de belangrijke punten extra verstevigd en doorgelast. Ook wordt de antiroest coating die de fabriek er op heeft aangebracht geheel verwijderd. Ook dit scheelt weer in het gewic...
[lees meer / klik hier]
|
|
Het chassis moet voldoende stijf en sterk zijn om de klappen tijdens de Dakar Rally op te kunnen vangen. Het hele chassis wordt verstevigd met stalen beplating en er worden extra stalen verstrekingen ...
[lees meer / klik hier]
|
|
Het meest belangrijke onderdeel van een rally wagen tijdens de Dakar Rally is de schokbreker. Deze krijgt tijdens de ruim 11.000 km. heel wat te verduren. Reiger Suspensions, o.a. leverancier van de W...
[lees meer / klik hier]
|
|
De achterschokbrekers zijn met recht zware jongens. Aangzien er geen plaats was voor een dubbelstel schokbrekers heeft Gerard Seesing gekozen voor een enkel systeem met ingebouwd reservoir. Er moeste...
[lees meer / klik hier]
|
|
Het dahbord wordt geheel gedemonteerd en alleen de toerenteller blijft over. Het neiuwe dashbord wordt van aluminium gemaakt ook weer vanwege het gewicht....
[lees meer / klik hier]
|
|
Het is een hels karwei om alles te demonteren en weg te halen wat ze in Korea er allemaal ingebouwd hebben. Maar aangezien het gewicht van de auto van doorslaggevend belang is kan het niet anders....
[lees meer / klik hier]
|
|
Wel heel erg kaal zo'n gestripte Sorento. Maar als de stoelen, de 360 liter tank, en de beide reserve wielen zijn geplaatst ziet het er al heel anders uit. ...
[lees meer / klik hier]
|