De cap op z'n hoofd en een sigaar tussen de lippen. Iedereen die Filibert van Otten al wat langer kent typeert hem op die manier. 'Maar ik ga stoppen met roken als ik naar Dakar ga!' We horen het hem nog zo zeggen, maar dat dat nou echt gelukt isÂ…
Filibert heeft de technische verantwoording voor de servicevrachtwagen. Dus heeft hij het ding vanaf september tot december binnenste-buiten gekeerd en gezorgd dat elk draadje goed zat, ieder lampje het deed en de motor liep als een zonnetje. De (vracht)autotechniek is hem niet vreemd, want in het eigen 4x4-trialteam (veelvoudig Nederlands kampioen!) doet hij met zijn vrienden ook alles zelf, inclusief het onderhoud aan hun eigen vrachtwagen.
In het Hutten Rallyteam heeft Filibert als bestuurder van de Unimog mede de verantwoording voor de logistiek van de laadbak met alle onderdelen. Die is ditmaal, met twee wedstrijdauto's in de strijd, extra zwaar beladen en dat betekent voorzichtig manoeuvreren en toch op tijd elke middag in het bivak aankomen. Daar heeft-ie zijn handen aan vol en we duimen dat het allemaal soepel verloopt; die kapotte keerring in de achteras op 2 januari is iets dat altijd kan gebeuren (en het is weer gerepareerd). Houd hem in het spoor, Filibert!
|
|
|