Sorento EVO III:
Motorisch
3.5 liter V6, maximum vermogen: ca. 190 kW (260 pk) bij 5.800 rpm, maximum koppel: ca. 360 Nm bij 3.000 rpm, open uitlaatsysteem, spaghetti-type in 2x3 gesplitst, motor- en chiptuning (Van Heek, Rijssen), speciale heavy-duty luchtinlaat, radiateur met extra capaciteit, handgeschakelde vijfversnellingsbak, FT3 brandstoftank (380 liter).
Chassis & Carrosserie
Ladderchassis, versterkt met speciaal hoogwaardig plaatstaal, specifieke voorwiel- & achterwielophanging met instelbare dempers (Reiger, Hengelo Gld), verlengde veerweg, versterkt progressievere vering rondom, BFGoodrich 235/80-16 banden.
Gecertificeerde rolkooi (verplicht) met geïntegreerd bandenrek, brandwerend schot, kevlar motorkap + achterportieren + achterklep.
Prestatieniveau
Topsnelheid ca. 180 km/h, verbruik op harde ondergrond: 1 op 4,5, idem in het zand: 1 op 2, gemiddeld verbruik: 1 op 3,5, actieradius ± 1.000 kilometer.
De wedstrijdtruck
De wedstrijdtruck is een voertuig op basis van een Ginaf 4x4. Deze "hi tec" truck is op enkele punten doorontwikkeld en beschikt ondermeer over onafhankelijke wielophanging en een door VSE ontwikkeld DTS veersysteem. Door de onder het rijden regelbare afstelling van het veersysteem, wordt een perfecte wegligging op ieder terrein gewaarborgd. Dit is inmiddels een bewezen feit.De truck is voorzien van een CATERPILLAR C18 motor. Deze krachtbron met een cilinderinhoud van 18 liter zorgt voor ruim voldoende pks..
De specificaties
Voertuig merk en type: | Ginaf X2222 SP |
Totale lengte: | 6.40 M |
Totale breedte: | 2.55 M |
Wielbasis: | 4.40 M |
Hellingshoek voor / achter: | c.a. 60 graden / c.a. 70graden (afhankelijk van de ingestelde rijhoogte) |
Totaal gewicht: | c.a. 9500 kg (rijklaar incl. brandstof) |
Gewichtsverdeling voor / achter: | 60% / 40% |
Tankinhoud: | 560 liter (+250 liter reservetank) |
Motor type: | Caterpillar C18 (18 liter) |
Vermogen: | 950 pk (van 1400 tot 2200 tpm) |
Maximum koppel: | 3260 Nm |
Topsnelheid: | ruim 190 km/uur (begrensd op 150 km/uur) |
Assen voor / achter: | Timony assen. Onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen |
Vering + schokdemping: | VSE, veersysteem DTS (Dynamic Truck Suspension), type PD8070E. Microcomputer geregelde hydro-pneumatisch vering en demping met actieve temperatuurregeling (per wiel, in een actief CAN-netwerk. Voertuigdisplay via CAN t.b.v. chauffeurkeuze waaronder rijhoogte of wielwisselstand alsmede diagnose. |
Versnellingsbak: | ZF 8S151 |
Verdeelbak: | ZF-Steyr VG1600 |
Aandrijfassen: | GKN |
Chassis: | Ginaf Trucks |
Cabine: | DAF CF dagcabine v.v. 3 zitplaatsen |
Opbouw: | Poly Carbonaat met aluminium stijlen geplaatst op een aluminium frame |
Banden: | Michelin, type: 1400 R20 XZL |
Bandenaflaatsysteem: | DANA, single channel |
Sorento 3.5 V6 Servicecar 2005:
Motorisch
3.5 liter V6, maximum vermogen: 143 kW (195 pk) bij 5.500 rpm, maximum koppel: 294 Nm bij 3.000 rpm, open uitlaatsysteem, spaghetti-type in 2x3 gesplitst, elektronische 5-traps automaat met Sportshift, standaardtank + extra FT3 brandstoftank (120 liter).
Chassis & Carrosserie
Ladderchassis, speciale voorwiel- & achterwielophanging met verbeterde demping en langere veerweg (Reiger, Hengelo Gld), 245/70 R16 banden.
Gecertificeerde rolkooi met geïntegreerd bandenrek.
Prestatieniveau
Topsnelheid ca. 185 km/h, gemiddeld verbruik: 1 op 5 à 6, actieradius ± 1.000 kilometer.
De assistentietruck
De assistentietruck is een Ginaf X 3331 (6 x 6). Evenals de wedstrijdtruck beschikt de assistentietruck over een hydro-pneumatisch veersysteem, echter in combinatie met standaard breedspoor assen. Het veersysteem is het beroemde HPVS systeem, ontwikkeld door V.S.E. Dit systeem past sponsor Ginaf Trucks seriematig op haar voertuigen toe.
De truck is uitgevoerd als mobile werkplaats en beschikt over de modernste technische middelen. Tevens worden er reserve onderdelen voor de wedstrijdtruck vervoerd. Diverse teams maken reeds naar volle tevredenheid gebruik van een zelfde type voertuig. In voorgaande rally's bleken deze Ginaf's een zeer betrouwbare servicetrucks te zijn.
De specificaties
Voertuig merk en type: | Ginaf X3331 |
Totale lengte: | 8,625 M |
Totale breedte: | 2,50 M |
Wielbasis: | 5,40 M |
Ledig gewicht: | c.a. 12000 kg (rijklaar) |
Laadvermogen: | 19000 kg |
Tankinhoud: | 2x 430 liter |
Motor type: | Daf XE355C, 12,6 liter |
Vermogen: | 525 pk, bij 2.000 tpm |
Maximum koppel: | 2200 Nm |
Topsnelheid: | ruim 150 km/uur |
Assen voor / achter: | Sisu, AGP14250 / APS16250, AGP 16251 |
Vering + schokdemping vooras: | 7 blads paraboolveer (rally uitvoering), 2 schokdempers per wiel |
Vering + schokdemping achteras: | HPVS, (hydro pneumatisch veer systeem) 1 veercilinder + 1 accumulator per wiel |
Versnellingsbak: | ZF 16S221 |
Verdeelbak: | ZF-Steyr VG2000+ |
Chassis: | Ginaf Trucks |
Cabine: | DAF CF slaapcabine v.v. 3 zitplaatsen |
Opbouw: | 30 M3 |
Materiaal: | Playwood met aluminium stijlen geplaatst op een stalen frame |
Banden: | Michelin, type: 1400 R20 XZL |
Bandenaflaatsysteem: | CTI, type: DANA, single channel |
Gemonteerde kraan in de laadbak | |
Merk: | Hiab |
Type: | 013T |
Hijsvermogen: | 1.2 ton/meter |