Het Hutten Rallyteam is in Dakar aangekomen. Maar op een andere wijze en (dus) in een heel andere stemming dan de planning was. Helaas.
In tegenstelling tot het uitgangspunt lukte het niet de Kia's Sorento als deelnemer op 18 januari in Dakar over de finish te laten gaan. Mechanische pech is de equipes uiteindelijk fataal geworden. Bij Herman en Hennie (Wullink) speelde het differentieel op, bij Bob en Hennie (den Toom) was het een scheurtje in de filterunit die hen tot opgave dwong. Bovendien was er in het eerste deel van de rally nog het ongeval van de service-jeep, waardoor deze niet meer ingezet kon worden. Dát probleem leek opgelost te zijn door de eerder uitgevallen maar weer zover herstelde Sorento van Herman en Hennie als snelle service-auto in te zetten voor Bob en Hennie. Helaas moesten zij alsnog drie dagen voor het eind de handdoek in de ring werpen. Helaas, helaas; inderdaad.
Het team is na het laatste bivak in Nouakchott gezamenlijk naar Dakar gereden. Waarbij de beschadigde Pajero zonder rem- en stuurbekrachtiging achter de Unimog van het team naar Dakar werd gesleept. Over wegen zoals ze op dit continent heel gewoon zijn: met kuilen, zanderig en soms onduidelijk aangegeven. Maar ja, je neemt wel deel aan 'Le Dakar' en dan kun je in dit deel van Afrika van alles verwachten c.q. moet je daar rekening mee houden.
In Dakar is het hele spul inmiddels richting haven gegaan om bij de douane in te klaren, zodat de auto's deze week ingescheept kunnen worden voor de tocht naar Frankrijk. Ondertussen zetten Herman en de anderen hun gedachten op een rijtje, bedenken hoe het project gelopen en verlopen is en waar zaken ooit anders moeten. Toekomst is er met deze sterke auto's zeker. Uitrusten, auto's opknappen en een nieuw, strak plan opstellen dan maar
?!
|
|
|