Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
08-01-2005 Wachten duurt lang !
De assistentie Kia Sorento met daarin, Bert Meyer, Johan ten Dam en Hennie den Toom zijn er gisteren niet in geslaagd Herman Hutten en Hennie Wullink te bereiken. Door de invallende duisternis konden zij niet verder en besloten ter plaatse te overnachten zodat ze in de loop van de ochtend Herman en Hennie kunnen bereiken. Op dat moment waren zij 120 km van Herman en Hennie verwijderd.

Door het annuleren van etappe 8 ontstond er een theoretische kans dat de Kia van Herman en Hennie na reparatie alsnog aan kon sluiten maar dit scenario bleek al snel niet haalbaar. De stemming bij het tweetal is ondanks de zware teleurstelling nog steeds goed. Het is natuurlijk niet niks om al twee nachten achter elkaar in de woestijn te wachten op assistentie. Ze hebben voldoende water alleen zijn nu de overlevingspakketten leeg.
Herman: "' We gaan nu een muntje opgooien om te weten wie het eerst zijn been moet afstaan", Hieruit blijkt dus wel dat twee nachten in de woestijn niet in staat zijn zijn gevoel van humor weg te nemen.

Zij hebben alles voorbereid zodat de monteurs snel aan de slag kunnen. "Ik denk dat we hier een garage gaan beginnen, want we hebben een prachtige smeerput gegraven" deelde Hennie ons mee. Later vertelde hij, dat hij deze put helemaal alleen had moeten graven maar dat Herman wel de bouwtekeningen voor deze put had gemaakt.
Nee zoals u merkt , zorgen hoeven we ons dus over dit tweetal niet te maken.

Als alles nu eens loopt zoals we denken dan kunnen ze rond een uur of twaalf vandaag samen met de assistentie Kia op weg naar Atar, een tocht van ongeveer 5 uur. Hier worden ze dan opgewacht door de sponsors die dan inmiddels in het bivak zijn gearriveerd.

Bob ten Harkel, Dirk Veurink en Frank Uijlenbroek zijn gisteren in de loop van de dag reeds in Atar gearriveerd.

Bart van Veldhuizen gaat vanmorgen op pad voor de negende proef waarna hij kan genieten van een welverdiende rustperiode.