Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
05-01-2005 Kia dag in Mauritanie !
Vandaag de eerste confrontatie met de duinen en veel zand.
Deze special van ruim 492 km was beslist niet makkelijk en de rijders kregen het zwaar te verduren. De winnaar van gisteren uit de race en Robby Gordon ver terug geworpen in het klassement zijn zomaar wat resultaten van vandaag. Maar eindelijk kan men nu lachen bij het Hutten Rally Team. Bart van Veldhuizen reed een gedegen proef, nam geen overbodige risico's en eindigde op een keurige 91e plaats.
Bob ten Harkel liet zien wat wij eigenlijk allemaal al lang wisten: Hij was vandaag de beste Nederlander en maakte een sprong in het klassement.
Herman Hutten was het zat om steeds maar achteraan te starten en heeft even orde op zaken gesteld. En op wat voor een manier. Vanmorgen van start als 129e en nu op een 84e plaats in de algemene rangschikking. Dat kunnen we nog eens een echte inhaalslag noemen. Deze plaatsen kunnen nog wel iets veranderen maar niet veel. Dus morgen start Herman vrijwel in het midden van het veld met alle voordelen van dien.

De eerste echte lange proef met veel zand en duinen blijkt dus geen enkel probleem op te leveren voor de Kia's. Dat belooft nog wat voor de komende dagen want ze krijgen nog wel wat zand te zien.

Na alle pech was dit resultaat nu precies wat onze jongens nodig hadden en geeft hun moraal voor de komende marathon etappe's.

De assistentie wagens komen vanavond laat in het bivak aan omdat deze pas na de vrachtwagens mochten starten en vrijwel hetzelfde parcours moeten afleggen.

We kunnen vanuit Nederland slecht contact krijgen met het team zodat we moeten improviseren bij de berichtgeving. We hopen dat u hiervoor begrip kunt opbrengen.

De persauto is boven water maar staat in een eerder bivak. Waar en hoe deze weer aansluit bij de karavaan is op dit moment niet bekend. Hierdoor blijven we ook verstoken van foto's en beelden.

De vrachtwagen van Anne Kies kan niet snel genoeg gerepareerd worden om de karavaan nog in te halen en Anne Kies en Harry Eskes vliegen morgen terug naar huis.
Jammer dat dit zo is gelopen maar ook dit kan gebeuren en hoort bij mechanische sporten.

De Duitse 6 x 6 assistentiewagen rijdt nu volledig in dienst van het Hutten Rally Team want Ellen Lohr is definitief uit de race. Misschien dat de Duitse monteurs onze jongens nog een beetje kunnen helpen want deze krijgen heel wat voor hun kiezen.

Maar vandaag overheerst de blijdschap over de goede prestaties en dat was nodig.