Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
04-01-2005 Update woensdagmorgen 5 januari
Pech achtervolgt het Hutten Rally Team op weg naar Dakar. De berichtgeving vanuit de karavaan over het wel en wee van onze mensen laat te wensen over zoals u ongetwijfeld heeft gemerkt. Dat dit een logisch gevolg is van het een en ander zult u begrijpen als u verder leest.

Vanuit Nederland proberen wij u nu een update te geven.

Anne Kies

Anne staat met zijn vrachtwagen en Harry Eskes nog steeds in Spanje. De nieuwe turbo was door de medewerking van Daimler Chrysler Nederland maandagnacht al in Granada en dinsdagmorgen vertrok het tweetal weer vol goede moed naar de veerboot om over te varen naar Afrika. Helaas ontstonden er nu problemen met de versnellingsbak en zij zijn dus nog steeds in Spanje. Er wordt naarstig gezocht naar oplossingen maar mede omdat het morgen drie Koningen is en men in Spanje niet werkt is het maar de vraag of zij nog kunnen aansluiten bij de rally karavaan.

Bart van Veldhuizen

Met Bart gaat het goed, alleen komt hij er nu wel achter wat Dakar eigenlijk allemaal inhoudt. Krachten verdelen en krachten sparen daar komt het nu op aan. Maar hij blijft het als rookie zeer goed doen. De motor is in goede staat maar dat kan ook niet anders door de service van Dirk Veurink.

Bob ten Harkel en Hennie den Toom.

De twee ouwe rotten laten zich niet gek maken en rijden tot nog toe een bekeken rally. Iedere dag zo rond de 60e plaats, je kan er de klok zowat gelijk op zetten. De auto houdt zich goed en alles is dus wel aan boord.

Herman Hutten en Hennie Wullink

Deze twee hebben een wat moeilijker rally mede doordat ze zo laag in het klassement staan. Dit komt door wat tegenslagen met het differentieel en een losgeraakte bodemplaat. Hiedoor starten ze in de achterhoede met alle gevolgen van dien zoals in het donker aankomen en lange dagen maken. Ook deze Kia houdt zich verder voortreffelijk en de twee rijders houden zich kranig en hebben nog altijd veel plezier.

Bert Meijer, Johan ten Dam en Dirk Veurink

Deze service mannen hebben het niet makkelijk en maken lange dagen met weinig slaap en veel kilometers. Vandaag is het voor de mannen een lastige dag want zij moeten ook over het wedstrijdparcours en er moet dus ook genavigeerd worden. Doordat zij achter de rallywagens starten komen zij laat in het bivak en moeten dan nog met de auto’s aan de slag want morgen staat de marathon op het programma. Tijdens de marathon etappe’s heeft de service even rust en hoeven zij zich “slechts” 1300 km te verplaatsen.


De service wagen met daarin een groot gedeelte van onze onderdelen delen wij met het Duiste team 2drive adventure. In deze service wagen zit Dirk Veurink. Dit team heeft Ellen Lohr met een buggy in de wedstrijd. Op dit moment lijkt het erop dat deze Buggy met elektrische problemen uit de rally is. De service wagen rijdt vanzelfsprekend normaal door voor de service aan onze twee Kia’s en de KTM van Bart.

Frank Uijlenbroek en de persauto.

We krijgen maar mondjesmaat beelden en foto’s uit de woestijn en dit heeft mede te maken met de lange afstanden die men moet afleggen en het feit dat de persauto bestuurd wordt door de teammanager van het Duitse team die het belang van zijn team natuurlijk voorop stelt. Ook komt Frank er achter dat het vanuit de woestijn iets anders werkt dan vanachter een buro. Op dit moment krijgen we door dat de persauto ook met wat technische problemen kampt. Wij hebben op dit moment geen nadere informatie over de situatie met de persauto. Maar Frank is in gezelschap van een ervaren Dakar veteraan dus dit komt allemaal wel weer in orde.

Wij hebben getracht u zo goed mogelijk op de hoogte te stellen van de huidige stand van zaken en zullen zo veel mogelijk informatie verzamelen en u informeren. Het loopt iets anders dan gedacht maar dat neemt niet weg dat onze twee Kia’s nog volledig in de strijd zijn en met behulp van onze overige service mensen nog steeds het einddoel Dakar in het vizier hebben.

Wij houden u op de hoogte.