Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
02-01-2005 Stofhappen in Granada
De 3e Etappe bestond vandaag uit een korte special in Granada. Over een afstand van 10 kilometer worstelde de karavaan zich van start tot finish. Voor de equipes die als eerste gestart waren, was de proef niet zo’n probleem. Voor de teams achter in het klassement bleef echter niets anders over dan een weg te zoeken door het stof van de voorgangers. Passeren was dan ook nauwelijks mogelijk op de smalle baan. Herman Hutten: “Het was gewoon een optocht, omdat ik door mijn probleem in de proloog achterop ben geraakt start ik nu als een van de laatste. Ondanks dat ik met de KIA met gemak een aantal achterblijvers had kunnen inhalen, heb ik er voor gekozen om vandaag geen risico te nemen. Door mijn huidige klassering wacht ons overigens een leuke rally omdat ik nu iedere dag de kans heb om te klimmen in het klassement”.

Bob ten Harkel, die er een stuk beter voorstaat, ervoer hetzelfde vandaag en eindigde ook op een, naar omstandigheden, verdienstelijke plaats. Het zal voor beide teams overigens een “latertje” worden vanavond want zij verwachten pas om rond middernacht de boot naar Tanger te verlaten. Na de grenscontrole begint voor hen dan de 557 km lange verbindingsroute naar Rabat waar de volgende etappe wordt gestart.

Extra zwaar is voor het assistentie team dat de afgelopen dagen nogal wat nachtrust heeft gemist door het noodzakelijke sleutelwerk (differentieel vernieuwd bij Herman, turbo probleem van Anne). Om 23.00 uur stonden zij nog op de kade van Spanje. Laten we hopen dat zij kunnen genieten van een zacht kabbelende zee tussen het vertrouwde Europa en de nieuwe uitdagingen in Afrika.