Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
14-10-2004 Hutten en Wullink finishen met Kia Sorento netjes op 20ste plaats
“De duinen zijn hier zo zacht van structuur, dat is ongelooflijk. We zijn dus blij dat we de finish gehaald hebben, want deze wedstrijd is keihard voor de auto én voor ons geweest”, aldus een vermoeide Herman Hutten. “Als je hier aankomt, heb je een hele goede kans in de Dakar, waar de duinen minder zwaar zijn. Hoewel daar natuurlijk ook weer heel andere gevaren loeren, die je hier niet hebt.” De Nederlandse equipe in de Kia Sorento bereikte alsnog een keurige 20ste plaats. De rally werd in een Mitsubishi Pajero gewonnen door de Japanner Masuoka.

De Dubai Rally 2004 is voorbij. Het evenement wordt vanwege de intense temperaturen ook door de organisatie als een van de zwaarste ooit beschouwd. Dat is ook aan het deelnemersveld af te lezen. Zelfs toppers hebben hun lieve problemen met de omstandigheden en dus de techniek van hun auto gehad. Er zijn er uitgevallen, er zijn er achterin het klassement geëindigd. De glorieuze winnaar was oude rot Hiroshi Masuoka, voor de Belg De Mevius en de Arabier Al Mutaiwie, die in Dubai overigens de wereldtitel 2004 veroverde.
Voor de Nederlanders in de Kia Sorento, Herman Hutten en Hennie Wullink was de vierde dag toch nog een dag van afzien; het ging niet vanzelf. Uiteindelijk bereikten de mannen de finish; doodvermoeid, maar ook tevreden. Het belangrijkste doel van deelname was om nieuwe zaken aan de auto te testen. Vooral het nieuwe luchtfilter heeft zich fantastisch gehouden. In verband met de Ramadan is de afsluitende vijfde etappe van vrijdag omgezet in een verbindingsetappe. Wel is er vrijdagmiddag het officiële finishpodium in de stad. Zaterdag worden de auto en de losse equipment in de zeecontainer geladen om weer naar Nederland verscheept te worden. Herman Hutten: “We hebben veel geleerd en weten aan welke zaken nog aandacht gegeven moet worden. Daar kunnen we in de Dakar Rally de vruchten van plukken. Zodat we daar met twee optimaal voorbereide Sorento’s aan de start kunnen staan.”