Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
12-10-2004 Hutten Rallyteam stijgt met Kia Sorento in klassement
Vooraf keek iedereen, na de ervaring van gisteren, als een berg op tegen de etappe van vandaag van 350 kilometer. In die etappe meer dan 300 kilometer duinen en dat zou het bij die hitte extra zwaar maken. Vanwege mist (in de woestijn!) konden vanochtend de helicopters van de organisatie die de veiligheid waarborgen, niet opstijgen. Er werd dus later gestart en de etappe ingekort tot 280 kilometer; maar daardoor werd er bijna alléén in de duinen gereden. Herman Hutten en Hennie Wullink, de enige Nederlanders in de Dubai Rally, stuurden hun Kia Sorento naar een 13de plaats in het algemeen klassement.

Alle rijders hadden met de omstandigheden te kampen, maar ook de auto’s krijgen het te verduren. Colin McRae (Nissan) viel met motorproblemen uit, Jutta Kleinschmidt (Volkswagen) brak een stuurstang en incasseerde een enorme tijdstraf. De duinen zijn hoog en steil, de afdalingen vergen het uiterste en rijden op dit zand grenst aan de limiet waarop een auto nog kan rijden. Aan de kop nam De Mevius de eerste plaats over en staat debutant Kankunen derde net voor dagwinnaar Masuoka. Het Nederlandse Hutten Rallyteam steeg vijf plaatsen en staat dertiende.
De Kia Sorento van Hutten/Wullink doet het goed. De mannen moesten onderweg tweemaal graven (‘Dit is een hitte die kénnen wij niet in Europa’) en eenmaal stoppen om de koppeling te ontzien. Technisch manager Bob ten Harkel: “Het is loodzwaar, maar we kwamen hier om te testen en daarbij worden we op onze wenken bediend. Hitte en heel veel zand maken het loodzwaar. Maar het nieuwe luchtfilter werkt probleemloos en ondanks de heftige stoten en de hitte werken de dempers perfect.” Hennie Wullink vult aan: “Het is zo warm dat het water in de flessen te heet werd om te drinken en de schoenen van Herman tegen de bodemplaat gewoon wegsmolten!” Rijder Herman Hutten is ondanks alles tot nog toe tevreden: “Toen ik vanavond aankwam dacht ik ‘zet mij maar bij de vuilnisbak’. Maar niet langer dan een uurtje, hoor! Ik snap nu waarom ze het hier het ‘Empty Quarter’ (de ‘lege hoek’) noemen. Gelukkig voel je je na een maaltijd en veel water snel weer beter. Onze wekelijkse fysieke trainingen werpen hier al vruchten af. Een plaats bij de eerste tien? We zijn hiermee al heel tevreden en zien wel wat de komende dagen brengen. Het testen gaat voor een hoge klassering.”