Tijdens de testrally in Duitsland zijn er ten aanzien van de techniek nog enkele zaken naar voren gekomen. Enerzijds lichtpunten, anderzijds zaken waar nog aan gewerkt moest worden. Waar behalve het normale vervangingsonderhoud niet naar hoeft worden omgekeken, is het onderstel. Dat is goed en daar kan technisch manager Bob ten Harkel samen met Gerard Seesink van Reiger Suspensions bijvoorbeeld volstaan met een update van de schokdempers. Ten Harkel: "In Leipzig hebben we na de ervaring in de Dakar 2004 een ander luchtinlaatsysteem geprobeerd. Dat werkte behoorlijk, maar nog niet zo optimaal zoals we wilden. Dus hebben we op dat punt nogmaals wijzigingen doorgevoerd. In Dubai, waar Herman zal rijden, hebben we een fantastische kans dat nieuwe systeem te testen. We weten uit ervaring dat je daar enkele substantiële problemen tegenkomt: zand, stof en hitte. Als ons nieuwe systeem daar probleemloos werkt, moet het zeker werken in de Dakar."
De UAE Desert Challenge in Dubai wordt verreden van 10 tot en met 15 oktober en op onze internetsite zal zo actueel en rechtstreeks mogelijk verslag worden gedaan.
|
|