Kijk de aanwezige video beelden van de afgelopen periode nog eens terug
meer >

Het gastenboek vind u ook in het hoofdmenu onder supporters
Ga naar het gastenboek >

    

 
GEVRAAGD: MONTEUR MET KENNIS VAN ELECTRONICA
meer >

80/60
 
Dakar 2006 naar Egypte ?
meer >

    
Hoofdsponsor: Obo Banden         Topsponsor: Kia Nederland B.V.         Tuner: 4WD Ten Harkel         Sponsoractie: ChildRight         Subsponsor: Profile Tyrecenter Heuver         Subsponsor: UMIS Internet         Subsponsor: Wullink design- en project meubilair         Subsponsor: Hutten Metaal B.V.         Subsponsor: Palazzo Keukendesign         Subsponsor: Jansen en Gal autoschade         Subsponsor: Delta Hekwerk B.V.         Subsponsor: Hutten Vastgoed         Subsponsor: Gebo Tours         Subsponsor: Hutten International srl         Subsponsor: Mestenbeld Trucks         Subsponsor: Van Merksteijn         Subsponsor: IJzerwerf Overdie BV         Subsponsor: Respo Nederland BV         Subsponsor: Auto Braat Groep         Subsponsor: Den Hollander Beheer BV         Subsponsor: Gummiwerk Kraiburg Austria Ges.m.b.H. & Co.         Subsponsor: Retro GmbH         Materiaalsponsor: BvV Reclame         Leverancier: Reiger Racing         Leverancier: Van Heek Motorsport         Leverancier: Valvoline Oil Nederland          
27-09-2004 Team is weer in training
"Deelname aan de Dakar Rally betekent dat je op voorhand weet dat je conditioneel in zeer goede doen moet zijn", aldus Herman Hutten. Hij vervolgt: "De wedstrijd is loodzwaar, dus rijders en navigatoren krijgen het echt voor hun kiezen. Maar ook alle andere teamleden, van teammanager tot monteurs, beseffen dat zij fysiek een enorme belasting aan moeten kunnen. Dus is het voltallige team inmiddels met een zware training begonnen." Onder leiding van de zeer ervaren trainer Jan Broekhof is een intensief programma voor de komende maanden opgesteld. Teammanager Harry Eskes: "Eenmaal per week is het team met alle begeleiders in de sportschool te vinden waar met gewichten gewerkt en waar gefietst wordt." Jan Broekhof: "Wie de woestijn in wil, zal honderdentien procent fit moeten zijn. Aan de hand van een strak opgebouwd schema wordt op zeventien apparaten in interval aan kracht en duurzaamheid gewerkt. Het fietsen tussendoor doen we eigenlijk als herstelprocedure. Zeker niet eenvoudig, maar absoluut noodzakelijk en met een duur van minimaal anderhalf uur. Bovendien moeten alle leden wekelijks zo'n twee uur het bos in op de mountainbike. Kost soms best mentale energie -om er toch bij te zijn- maar het hoort erbij. En wie fysiek superfit is, kan onderweg problemen veel beter aan, waardoor er op andere vlakken ook nog eens minder spanningen optreden." Het tekent de intentie en professionaliteit van het Hutten Rallyteam om niets aan het toeval over te laten.